Wrocław- Kotlina Kłodzka- Praga - Skalne Miasto- Wrocław

29 05.- 01.06 2017r.

W dniach 29 05.- 01.06 2017r.uczniowie gimnazjum wzięli udział w czterodniowej wycieczce do Wrocławia, Pragi orazAdrspach. Program wycieczki był bardzo urozmaicony. Wyjechaliśmy spod szkoły wcześnie rano - o 4.00, byliśmy już w drodze do Wrocławia, gdzie zaczęliśmy naszą wędrówkę.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od najpopularniejszego ogrodu zoologicznego w Polsce, drugiego pod względem wieku na ziemiach polskich a zarazem największego pod względem liczby wystawionych zwierząt. Powitały nas żyrafy i zebry. Miłe były również foki i małpy, które wręcz pozowały do zdjęć, wpatrując się bardzo uważnie w nasze obiektywy. Odbyliśmy równieżpodróż po Czarnym Lądzie, tak jak Staś i Nel z " W pustyni i w puszczy". Wrażenia ochłodziła pięknafontannaznajdująca się przed "Halą Stulecia". Przez chwile mogliśmy podziwiać, przy akompaniamencie muzyki poważnej, piękne pląsy i pluski wody.

Następnie udaliśmy się do Ogrodu Japońskiego, który oczarował nas paletą różnobarwnych kwiatów. Atrakcja ogrodu były dwie kaskady wodne - żeńska i męska. Malownicze strumienie wodne rzeźbiły pagórkowaty teren ogrodu, a liczne drewniane budowle, wraz z oryginalnymi japońskimi fontannami nadawały orientalny charakter ogrodu. Nasza uwagę przyciągały również unikatowe formy bonsai oraz piękne czerwonolistne klony japońskie. Odwiedziliśmy również Wytwornie Filmów Fabularnych, gdzie powstawały dzieła tak znanych reżyserów jak Wajda, Polański, Has. Wrocław żegnał nas ulewnym deszczem. Mieliśmy do pokonania jeszcze około 100 km do miejsca noclegu w Sokolcu. Po drodze podziwialiśmy piękno Gór Sowich.

30.05.2017rw drugi dzień wycieczki o godzinie 6.30,  wyruszyliśmy na podbój Pragi.

Z naszego miejsca zakwaterowania do stolicy Czech musieliśmy pokonać około 200km. W czasie podróży podziwialiśmy piękne, górskie widoki.
Szlak naszej wędrówki po Pradze wyznaczały najbardziej znane budowle miasta. Zaczęliśmy od najstarszej jej części, którą tworzą Stare i Nowe Miasto, Hradczany, Mała Strana. Nad nimi górował Zamek Praski. Podczas wędrówki odczuwaliśmy specyficzną atmosferę miasta i jego niezwykły charakter. Podziwialiśmy uroki Wełtawyi łączących jej brzegi licznych mostów (16). Przekroczyliśmy rzekę Mostem Karola i uliczkamiStarówkidotarliśmy do jednej z atrakcji Pragi jaką jest wieża z astronomicznym zegarem Orłoj z 1402 r.

Zwiedzanie zakończyliśmy na Rynku Wacława
                 Zamierzaliśmy "odwiedzić" Prezydenta Czech, jednak skończyło się tylko na pamiątkowym zdjęciu przed jego siedzibą.

Jako dziecko każdy z nas marzył, aby znaleźć się w ulubionej baśni. W trzecim  dniu wycieczki  udaliśmy się do niezwykłego miejsca w Górach Stołowych. – Adrspach zwanego Skalnym Miastem. Przewodnikiem naszej podróży był Pan Roman Szymański. Wraz z nim pokonaliśmy szlak liczący ok. 4 km, w tym ok. 1350 stopni schodów. Wędrując, odnosiliśmy wrażenie, ze zza przedziwnych skał wyjrzą nagle baśniowe stwory niczym z Krainy Narnii. Wspięliśmy się po stromych, wąskich schodach, aby udać się w rejs po niezwykłym, górskim jeziorze, stworzonym przez człowieka. Podczas rejsu na "Titanicu 2" poznaliśmy tajemnice jeziora, które podobno nigdy nie zamarza. W drodze powrotnej udaliśmy się do uzdrowiska Kudowa-Zdrój, aby"posmakować" leczniczych wód i pospacerować alejkami urokliwego parku.

Ostatni dzień naszej wycieczki spędziliśmy, poznając zabytki i historię Wrocławia. Zaczęliśmy od Ostrowia Tumskiego - jego najstarszej części. Po drodze szukaliśmy wrocławskich krasnali, a pierwszego z nich, Świetlika odkryliśmy na Moście Tumskim zwanym również Mostem Zakochanych. Naszą wędrówkę zakończyliśmy naRynku, na którym od wieków biło serce miasta. Tam tez poszukiwaliśmy kolejnych krasnali. W dobrych humorach wróciliśmy na nasze Podlasie. W plecakach wieźliśmy ze sobą słońce i piękną pogodę.

Serdeczne podziękowania kierujemy dla naszego przewodnika, który towarzyszył nam przez dwa dni naszej podróży po Czechach. Na pamiątkę wspólnej wycieczki Pan Roman Szymańskipodarował nam książkę, przewodnik jego autorstwa pt. "Złota Praga - Miasto nie do opowiedzenia".