18-106 Turośń Kościelna
tel. 85 650 52 10
sekretariat@zs.turosnkoscielna.pl

e.chrabolowska@zs.turosnkoscielna.pl

W dniach 26-27.04.2018r. grupa z zajęć teatralnych z języka angielskiego wyjechała do „Hollyłódź”, aby rozwinąć horyzonty, jeśli chodzi o wiedzę teatralną i filmową. Swoją przygodę rozpoczęliśmy od spaceru najdłuższym deptakiem w Polsce, czyli od ulicy Piotrkowskiej. Zapoznawaliśmy się z pomnikami takimi jak: Ławeczka Tuwima, Miś Uszatek, Fortepian Rubinsteina, Pomnik Lampiarza i Pomnik Fabrykantów Łódzkich. Na tej ulicy znajduje się też Aleja Gwiazd. Swoje gwiazdy mają tam znakomitości ze świata teatru i filmu. Następnie dotarliśmy na warsztaty do Muzeum Bajki Se-Ma-For. Tam też uczniowie mogli stworzyć swoje własne filmy animowane, co było nie lada przeżyciem. Wszyscy z wypiekami na twarzach rozwijali swoją twórczość opatrzoną obrazem i muzyką.

Kolejnego dnia udaliśmy się do Muzeum Fabryki Manufaktura, gdzie zaprezentowane zostały nam dzieje przemysłowej fortuny Poznańskich, rozwój zakładów, technika produkcji tkanin bawełnianych, a także codzienne życie robotników. Wczuliśmy się w trudy dnia codziennego tychże ludzi. W dalszej części wycieczki odwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli. To magiczne miejsce powitało nas wspaniałym koncertem utworów tego znanego kompozytora w wykonaniu ucznia szkoły muzycznej II stopnia, Mateusza Krzyżowskiego. Wszyscy mieliśmy ciarki, słuchając muzyki na żywo w tak klimatycznym miejscu. Z ust przewodnika usłyszeliśmy najważniejsze fakty z życia Chopina i zwiedziliśmy jego dom i przepiękny ogród obfitujący w rośliny z całego świata.

Wycieczka ta dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Pomogła nam również wspaniała wiosenna aura, dzięki której podczas wyjazdu mogliśmy nacieszyć nasze wszystkie zmysły.